09:00h Acreditacions i presentació de la Vívid enoConference 2015

 

PONÈNCIES

09:45h Diagnòstic de les visites que es fan actualment als cellers catalans

El professor Serrano ens exposarà com podem avaluar el nivell de la nostra visita al celler i com podem millorar la satisfacció i la vinculació dels turistes amb el nostre celler a través de la visita que oferim. Aquesta ponència tindrà molta utilitat per després poder fer els tallers de confecció de visites guiades als cellers i venta de vi.

damia_serranoDamià Serrano, professor de planificació turística de regions vinícoles CETT-UB, responsable de LabTurisme de Diputació de Barcelona i coautor del llibre Turismo del vino.

10:30h Com crear visites memorables que fidelitzin als turistes del vi i dinamitzin la venda al celler. 

Wagner ens mostrarà les claus per aconseguir fer una visita verdaderament memorable que faci que els nostres turistes recordin els nostres vins a través de la visita al celler. Com podem emocionar als nostres visitants i com això es pot traduïr en un augment de vendes a la botiga del celler. Aquesta ponència tindrà molta utilitat per després poder fer els tallers de confecció de visites guiades i venta de vi.

paul wagnerPaul Wagner, president de Balzac Comunicacions & Marketing. Expert assessor en marketing vinícola afincat a Napa Valley, Califòrnia. Professor del Napa Valley College.

WINE BREAK

11:30h Durant el Wine Break, alguns dels cellers de la Ruta del Vi DO Empordà oferiran els seus vins als assistents al seminari per tal que puguin conèixer els vins de la DO Empordà, la oferta enturística d’aquests cellers i fer networking. El wine break estarà obert pels assistents al seminari de 11:30 a 14h.

ruta_vi_logo

 

 

12:00h Com atraure esdeveniments, congressos i reunions d’empresa als cellers, restaurants i allotjaments enoturístics.

Un dels principals recursos enoturístics és la utilització dels cellers i de l’entorn d’aquests per a celebrar i organitzar tot tipus d’esdeveniments: casaments, congressos, actes, reunions d’empresa i altres esdeveniments especials. És important entendre aquest món i saber què cal tenir per competir en aquest sector. Alícia Estrada ens exposarà les claus per competir dins d’aquest sector.

alicia estradaAlicia Estrada, especialista en la promoció i comercializació de productes enoturístics per agències i tour operadors. Jurat en concursos internacionals de vi i escriptora.

EXPERIÈNCIES I CASOS D’ÈXIT

12:45h Com integrar la visita al celler en un entorn amb recursos turístics, culturals, gastronòmics i naturals? El cas de la Ruta del Vi de la DO Empordà.

Ingrid casadoÍngrid Casado, product-manager de la Ruta del vi DO Empordà del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona.

13:00h La preservació de la biodiversitat com aposta de marca. La visita ecològica i l’experiència del birding a Segura Viudas.

joan guaschJoan Guasch, director de l’agència de comunicació La kantera creativa i responsable del reposicionament de marca del celler Segura Viudas.

13:15h La formació necessària per a les empreses i pels emprenedors del sector enoturístic, un sector que posa en valor el treball agrícola i la creativitat enològica a través del turisme i la comunicació. El cas de la recent inaugurada Escola d’Enoturisme de Catalunya a Vilafranca del Penedès.

Raimon-OlivellaRaimon Olivella, propietari del complex enoturístic Masia Olivera i president del Consell empresarial de l’Ed’EC Escola d’Enoturisme de Catalunya.

DINAR

 

TALLERS PRÀCTICS

16:00h i 17:00h Com aprofitar bé el moment clau de la venda de vi al final de la visita i treure’n el màxim rendiment, així com en qualsevol espai que formi part de l’experiència enoturística, ja sigui en un celler, viniteca o restaurant. 

Els tallers simultanis es repetiran a les 16h i a les 17h perquè tothom hi pugui assistir, fent dos grups reduïts. En ells s’analitzarà el tipus de visita que es realitza i com aquesta es podria millorar.

paul wagnerPaul Wagner, president de Balzac Comunicacions & Marketing. Expert assessor en marketing vinícola afincat a Napa Valley, Califòrnia. Professor del Napa Valley College.

16:00h i 17:00h Creació del relat de marca que cal transmetre a l’enoturista durant la visita guiada al celler.

Aquests tallers són una de les grans novetats de la Vívid enoConference 2015 i pretén respondre a les necessitats dels assistents de treure lliçons pràctiques que puguin aplicar després als seus negocis.

 

 

 

IMATGE PROGRAMADescarrega’t el programa de la Vívid enoConference 2015 en format PDF

pau_canaletaPau Canaleta, consultor en comunicació estratègica, expert en creació de marca i director dels seminaris d’enoMarketing Marca Vi i Vívid enoConference.