VÍVID ENOCONFERENCE

#VívidEnoConference2018

La cinquena edició del seminari d’enoturisme de referència a Catalunya que es realitza anualment tindrà lloc el divendres 16 de març a partir de les 09.30h al Silken Park Hotel San Jorge****s de la localitat enoturística Calonge-Sant Antoni.

El programa de la #VívidEnoConference2018 està centrat en la creació de producte enoturístic.

La clau d’una oferta enoturística exitosa són els productes i experiències que donen prestigi i posicionen aquella destinació o aquella empresa, que configuren la imatge de qui som i què oferim.

La millor comunicació sempre ha estat la recomanació personal, que és la millor garantia d’èxit.

Creació de nous productes

Aquesta jornada focalitza tota l’atenció i els recursos que ofereix el marketing en la creació de producte enoturístic adaptat als requeriments actuals del turisme que gira al voltant del món del vi i la vinya a Catalunya.

Aprendrem quina informació és imprescindible conèixer per crear bons productes i esdevenir així cellers de referència en enoturisme, empreses de serveis especialitzades en públic enoturista o destinacions gastronòmiques de primer nivell.

L’objectiu de fer formació continuada és la d’oferir un servei professional i satisfactori, acomplint amb les espectatives del turista i posicionant al mateix temps les empreses que innoven al capdavant del sector enoturístic i enogastronòmic, amb el mínim de temps i el mínim de recursos possibles.

Tallers i ponències

Poder aplicar les idees i les tècniques apreses als casos particulars és el gran valor afegit del seminari Vívid enoConference. Sovint aprenem eines que després no sabem com aplicar a les nostres empreses.

Després d’algunes ponencies els mateixos professors i assessors en turisme, marketing, comunicació i creació de producte enoturístic, impartiran tallers on poder desenvolupar amb més detall les seves matèries, i on els assistents podran participar i intervenir per treballar en casos pràctics i reals i poder aprofundir així en els continguts del seminari.

A qui va dirigit el seminari

La Vívid enoConference s’adreça a cellers i a destinacions enoturístiques, així com a totes aquelles empreses, institucions i professionals que vulguin desenvolupar la seva vessant enoturística per tal d’atraure i satisfer a tots aquells visitants o clients motivats per la cultura del vi i el seu entorn.

Un públic professional com són responsables de cellers de tot Catalunya, responsables de màrqueting i de comunicació d’hotels i d’allotjaments turístics, responsables de destinació i de poblacions vinícoles, responsables d’empreses de serveis turístics al voltant de les vinyes i el vi, propietaris de restaurants i viniteques, així com assessors de comunicació turística i empreses d’organització d’esdeveniments.

Programa

09:30h  Acreditacions i presentació de la Vívid enoConference 2018

 

10:00h  Conferència magistral La comercialització de productes enoturístics. Com arribar als enoturistes: marketing, venda i canals per Gerard Costa.

 

 

10:45h  Ponència amb taller Crear producte turístics d’experiències enològiques a partir dels recursos culturals, naturals, patrimonials i festius dels que disposem per Gemma Molleví.

 

 

11:45h  Pausa per esmorzar

 

 

12:15h  Taller Conèixer als propis clients per enfocar millor la nostra oferta enoturística per Pau Canaleta.

 

 

 

 

13:15h  Conferència magistral Què busquen els turistes gastronòmics i com oferir-los bons productes per Toni Massanés.

 

 

 

14:15h  Pausa per dinar. Els productors de la Ruta del vi DO Empordà portaran en exclusiva alguns dels seus vins experimentals, de nova anyada o de poca producció per compartir-los tot dinant.

 

 

16:00h  Taller a quatre mans Com podem innovar a l’hora de crear producte turístic per José Antonio Donaire i Jaume Marin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17:00h  Clausura del seminari

Ponents

Gerard CostaGerard Costa, professor del departament de Direcció de marketing d’ESADE.

 

 

 

 

Gemma MolleviGemma Molleví, professora de turisme a l’Escola Universitària Formatic Barcelona – Universitat de Girona. Autora dels llibres La cultura del vino en Cataluña (2008) i La geografía de la vid y el vino en Cataluña (2007).

 

 

 

Pau CanaletaPau Canaleta, consultor en comunicació estratègica, expert en creació de marca i director dels seminaris d’enoMarketing Marca Vi i Vívid enoConference. Professor de màster de comunicació a la UPF i a la UAB.

 

 


Toni Massanés

Toni Massanès, director general de la Fundació Alícia des de la seva fundació. Premi Ciutat de Barcelona de Gastronomia 2016.

 

 

 

Ruta del vi BNRuta del vi DO Empordà

 

 

 
DonaireJosé Antonio Donaire, professor de la Facultat de Turisme de la UdG i investigador a l’Institut de Recerca en Turisme INSETUR i del departament de geografia de la UdG.

 

 

 

Jaume MarínJaume Marin, director de marketing del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona.